Vinland pe Facebook
Scormonitor
Ce va pregatesc
< 2019 >
October
  • No Events
Călător în țara altora

Cele mai tari zece călătorii cu trenul

By on June 30, 2015

 

Trenul a fost cel care a rupt zăgazurile turismului. Până pe la 1850 noțiunea de turism, așa cum o știm astăzi, nu prea exista. Până atunci se practica doar turismul de mare masă, iar moda era să se ofere doar bilet dus, dar cu masă și cazare incluse – războaiele. Dacă aveai bafta să te nimerești ca atacator, mai vedeai și alte meleaguri. Ca apărător de neam și țară, puteai să oferi maxim servicii de hotelărie în cazul în care pierdeai războiul.

De când a apărut “carul de foc”, pofta de a cutreiera lumea sau de a vedea destinații mai îndepărtate a început să fie și la îndemâna oamenilor obișnuiți.  Aburul a fost cel care a ridicat marea cortină a lumii, iar trenurile au legat în cele din urmă civilizațiile.

Astăzi multe trenuri nu mai reprezintă doar mijloace de a ajunge la o destinație ci reprezintă o destinație ca atare. Trenurile ajung în locuri  greu accesibile sau atât de dificile încât experiența auto sau cea de mers pe jos intră mai degrabă în zona de cosmar.  Zic să vă prezint în zece  călătorii memorabile cu trenul pe care le puteți face în secolul 21.

 

1. Transiberianul – Legenda pe 200 de roți.

Rusia – Mongolia – China

E cel mai mare, cel mai tare, cel mai lung,  cel mai dat dracu’. Fără îndoială este regele trenurilor turistice, iar ca destinație turistică se încadrează cu succes la categoria “epică”.  9200 km, 7 fusuri orare și trei țări uriașe.  Călătoria durează cam trei săptămâni, iar experiența poate fi descrisă ca fiind completă și memorabiă. Se vizitează Moscova, Kazan, Ekaterinburg, Novosibirsk, Irkutsk, Ulan Bator, Beijing,  lacul Baikal, taigaua Siberiană, stepele mongole, deșertul Gobi.  Sunt mai multi operatori ai acestei linii, însă cel mai tare este Trenul Țarului (Zarengold) – un șarpe cu 21 de vagoane și, uneori, cu două locomotive care prin confort si calitatea serviciilor rivalizează cu hoteluri de cinci stele. Toate vagoanele sunt din perioada antebelică, majoritatea fiind construite de celebra Compagnie Internationale des Wagons-Lits.

Moscova – Ulan Bator – Beijing este varianta turistică a traseului.  Varianta “hard” se face cu faimosul tren Rosjia ce duce până la Vladivostok.  Este o călătorie pentru care trebuie să ai ceva nervi și ficat….fiind vorba de Rusia, dar este de departe cea mai completă experiență din punct de vedere al călătoriei cu trenul.

Cele mai bune perioade sunt Iunie și Iulie – zilele sunt foarte lungi și suficient de călduroase. La Moscova s-ar putea să fie zile mai fierbinți, dar na, cu Putin la cârmă, Moscova e fierbinte și în Ianuarie. 😀

Costul unei călătorii cu Transsiberianul începe de la 3000,00 EUR / pers

Durata: 18 zile

Grad de securitate: mediu

Cheltuieli aditionale: mici

Grad de confort: de la decent la foarte mare, in funcție de trenul ales.

Mai multe detalii: https://www.lernidee.de/zarengold

 

 

2.  Rovos Rail  – Pride of Africa

Africa de Sud – Botswana – Zimbabwe – Zambia – Tanzania

Ăsta este cel mai șmecher tren al Africii și cel mai luxos tren din lume.  Pride of Africa este  crème de la crème , ca să zic asa.  În majoritatea termenilor se poate bate cu Venice Simplon de la egal la egal, dar ca exotism, rupe totul. Nu are rival.

Aveti la dispozitie 20 de zile sa explorați Africa in cel mai high-class stil. Asta nu înseamnă că nu veti interactiona cu culturlile locale sau nu vă veți delecta cu experiente autentice. Din contră.

Trenul pleacă în mod tradițional din Cape Town și traversează oarecum pe diagonală toată Africa de Sud trecând prin Stellenbosch, Matjiesfontein (oraș declarat monument național), Kimberly ( diamante, da? :D) și Victoria. În Botswana se oprește în Gaboorne ( da, bravo! e capitala) și  tranzitează o bucată faină din deșertul Kalahari. Mai departe se face o oprire memorabila la cascada Victoria apoi, preț de o zi, pasagerii sunt invitați să pășească pe urmele celebrului David Livingsone.  Mai departe prin Lusaka, pe la cascada Chisimba prin Tanzania până la Dar Es Salaam.

Pride of Africa înseamnă înainte de toate o experiență turistică completă, apoi o legendă pe roți și în cele din urmă o parte din Africa așa cum probabil că nepoții noștri nu au să o mai vadă.

Costul unei călătorii cu Pride of Africa  începe de la 13.000 EUR / pers (mult, dar, na…)

Durata: 19 zile

Grad de securitate: mediu-mare

Cheltuieli aditionale: mici-medii

Grad de confort: foarte mare

Mai multe detalii: http://www.rovos.com/

 

3. The Ghan & Co- Australien per bahn

Australia

Îmi place cum sună. 😀  Dacă Transsiberianul e tartorul trenurilor turistice, The Ghan, cu sigurantă, e fiu-său. Legitim.

Ca si The Canadian, și acest tren este unul comercial pe care agențiile de turism îl folosesc pentru a crea un tur epic. The Ghan, așa cum îl folosesc australienii, pleacă de la Darwin și ajunge la Adelaide. De la nord la sud contra a 56 de ore.  Prea ca la țară pentru o călătorie turistică, așa că s-a inventat varianta turistică a trenului. În acest caz călătoria durează 20 de zile și pe ditai continentul Australian face un triunghi uriaș.  Trenul pleacă tot de la Darwin dar merge doar până la Alice Springs în mijlocul Australiei. Suficient pentru o sesiune de comunicări științifice cu aborigenii în parcul Național Kakadu și pentru o vizită pe îndelete a orașului Katherine. La Alice Springs se mai poposește câteva zile pentru a vizita Ayres Rock, Parcul Național Watarkka și Kings Canyon. De la Alice Springs se ia avionul către Sidney – oricât de fain ar fi deșertul te cam plictisești repede de el. După două zile la Sidney, alt tren, operat de legendara companie Indian-Pacific va tranzita Australia până la Perth. Avem: Blue Mountains, Broken Hill,  Adelaide, Kalgoorlie-Boudler, Perth, Parcul National Nambung.

Una peste alta, The Ghan vă va arăta Australia ca pe o experiență de “o dată în viață “.

Costul unei călătorii  începe de la 9200.00 de EUR / pers ( include zbor de la Frankfurt, via Singapore la Darwin, zborul intern, zborul de retur de la Perth la Frankfurt dar și 11 nopți de cazare la hoteluri)

Durata: 20 zile

Grad de securitate: mare

Cheltuieli aditionale: medii-mari

Grad de confort: mare

Mai multe detalii: https://www.lernidee.de/de/bahnreisen/australien-per-bahn.html


4. Calea ferată Tibetană

China

Cum te poți deplasa prin aglomerata Chină  relaxat și confortabil și în același timp să ai acces la cele mai importante obiective turistice? Simplu. Cu trenul.

Ca și în Africa de Sud sunt o mulțime de trenuri turistice, însă cel mai complet din punct de vedere al experienței turistice este cel ce duce în Tibet plecând de la Beijing.  Acesta este operat de Lernidee și poartă turiștii prin esențele Chinei. Din Beijing, din orașul interzis, face o mică întoarcere spre est pentru a ajunge în Jinshanling unde există cea mai spectaculoasă secțiune a Marelui Zid,  după Beijing se ajunge în Xi’an unde este încartiruită faimoasa Armată de Terecotă ( tot timpul îmi vine să îi zic armata de ciocolată) iar apoi se merge pe de-a lungul vechiului Drum al Mătăsii până Lanzhou pentru a explora Peșterile celor Zece Mii de Buddha. În cele din urmă se ajunge în capitala Tibetului, Lhassa.

Costul unei călătorii  începe de la 3670.00 de EUR / pers

Durata: 14 zile

Grad de securitate: mediu-mare

Cheltuieli aditionale: mici

Grad de confort: mare și foarte mare, in funcție de trenul ales.

 

5. California Zephyr & Lakeshore Limited – America pe îndelete

S.U.A.

Sunt doua trenuri separate, o singura rută. De la San Francisco la New York. 18  zile. Toată America, esența ei.  Marea șmecherie la trenurile astea două este faptul că ele ca atare sunt destinații turistice. Viclean deviate și cu opriri pe alese, poartă călătorul prin cele mai importante repere ale Americii: San Francisco, Parcul Național Yosemite, Marele Canion, transfer pe legendarele căi ferate Durango și Silverton, Las Vegas, epica “Route 66”, Monument Valley, preeria, Chicago, cascada Niagara, New York.  Sunt convins că pentru toti, experiența Amtrak cu celebrele trenuri intercontinentale reprezintă rivalul direct al Transsiberianului.  Amtrak-ul este destul de puțin folosit pe post de hotel. Este un mijloc de deplasare si un mijloc de panoramare continuă a Americii. Cazările sunt preponderent la hoteluri din marile orase.

Costul unei călătorii  începe de la 6.100,00 EUR  / pers

Durata: 18 zile

Grad de securitate: mare

Cheltuieli aditionale: medii-mari

Grad de confort: mediu în tren ( Amtrak-ul nu prea este pe gustul europenilor)

 

6.  Venice Simplon – Orient Expres

Marea Britanie – Franta – Italia

Asta-i muzica ce place europenilor. Venice-Simplon Expres este o ramificație, ultima în viață, a celebrului Orient Expres. Nu voi scrie despre Orient Expres, pentru că acest tren face parte mai degrabă din istorie. VSOE este culmea luxului pe roți. Un hotel de cinci stele superior ce plutește din Londra până la Veneția.  Toate vagoanele datează din anii ’20-’30 ai secolului trecut și sunt complet restaurate. Pentru că bitanicii sunt o specie de oameni diferită și tin să arate asta cu orice ocazie, pe scurtul segment britanic vagoanele sunt Pullman, iar pe continent sunt de la Compagnie Internationale des Wagons-Lits. Cei care merg cu VSOE-ul nu merg pentru a vedea Parisul și pentru a-și face selfie-uri cu turnul Eiffel, preponderent merg pentru experienta completă în domeniul vacanțelor de lux pe care o oferă acest tren. În materie de servicii, de la calitatea chelnerilor până la calitatea șampaniei, rupe tot.  Cred că în România nu se vor găsi amatori pentru astfel de experiențe din simplul motiv că la noi luxul este mai degrabă asociat cu grobianismul “all inclusive” decât cu eleganța.  Una peste alta rămâne cel mai luxos și elegant tren care încă mai circulă în Europa.

Costul unei călătorii cu  Venice Simplon Orient Expres începe de la 3880,00 EUR  / pers

Durata: 5 zile

Grad de securitate: mare

Cheltuieli aditionale: medii-mari

Grad de confort: maxim

 

7.  The Canadian  – Montreal-Vancouver

Canada


The Canadian este operat de Via Rail Canada – un soi de CFR al Canadei, iar spre deosebire de celelalte trenuri din acest top (excepție The Ghan),  acesta este un tren de pasageri lung curier comercial, nu un tren turistic.  Totuși, mai multe agenții de turism, unele din Europa, folosesc infrastructura “Canadianului” pentru a oferi pachete turistice de 14-18 zile prin care călătorii pot vizita cele mai importante repere ale Canadei intr-un mod cât se poate de confortabil. Unul dintre programele turistice se numeste “Goldener Ahorn” si este operat de către o companie din Germania. Turul începe în Central Station din Toronto și trece pe la Cascada Niagara, traversează nesfărșitele păduri de conifere din apropierea marilor lacuri, se stă o noapte în Winnipeg după care urmează o zi pentru a savura nesfârșitele preerii din Manitoba.  De aici trenul intră în împărăția munților stâncoși. Urcă  spre nord, către Jasper urmând probabil una dintre cele mai frumoase sosele din lume “Icefields Parkway” dar nu înainte de a opri două zile în parcul național Jasper.  Serpuind spre Vancouver, trenul mai oprește ca turiștii să viziteze două monumente naturale emblematice pentru Canada – Lacul Moraine ( care si astăzi înfrumusețează multe desktopuri) și Canionul Jasper.  După 14 zile trenul ajunge la Vancouver.  Spre deosebire de Zarengold (de pe Transiberian) trenul nu stă la dispozitia turiștilor, aceștia vor fi preluați din când în când de alt tren.

Costul unei călătorii cu  The Canadian începe de la 6310,00 EUR  / pers

Durata: 16 zile

Grad de securitate: mare

Cheltuieli aditionale: medii

Grad de confort: mediu

 

8. African Explorer – Namibian Express

Africa de Sud – Namibia

Africa de Sud, colonie britanică fiind mulți ani, s-a născut cu trenul în ogradă. Dacă punem la socoteală peisajele țării, atunci nu e de mirare că  vacanțele cu trenul sunt foarte apreciate și foarte populare.  În Africa de Sud, Namibia și Zimbabwe operează mai multe trenuri turistice, fiecare oferind o experiență anume. Am scris deja de Pride of Africa. Dintre toate, cel mai mult îmi place varianta namibiană – “Jewel of the Dessert”.  Timp de 12 zile se străbate traseul dintre Cape Town  și Windhoek (capitala Namibiei). Sunt aproape 3000 de kilometri pe șine și alte câteva sute sub formă de safari.  Se vizitează Cape Town-ul, se traversează peisajul viticol spre Matjiesfonteinin – un minunat oraș victorian, se vizitează parcul național Augrabies dar și Canionul River Fish – al doilea cel mai mare canion din lume. Prin ziua a șasea se traversează granița cu Namibia. Dacă nu ați citit  de Dune 45, citiți acum – sunt cele mai înalte dune de nisip din lume. Se vizitează, așa cum se vizitează și orașul fantomă Kolmanskop sau parcul național Etosha.  Trenul este operat de Rovos Rail, una dintre companiile cu cea mai solidă reputație în materie de trenuri.  Trenul nu este la fel de luxos ca Trenul Țarului de pe Transsiberian ca să nu mai vorbim de Pride of Africa, însă vagoanele moderne oferă priveliști panoramice spectaculoase.  Este una dintre cele mai tari călătorii cu trenul de pe continentul african.

Costul unei călătorii cu African Explorer începe de la 16.000 de ranzi / pers

Durata: 13 zile

Grad de securitate: mediu-mare

Cheltuieli aditionale: mici-medii

Grad de confort: mediue-mare


9. Bernina Express – de la ghețari la palmieri

Elveția

 

Bernina Express este cel mai la îndemână tren turistic din întreaga listă. Este cel mai scurt și cel mai ieftin comparativ cu celelalte. Călătoria de la Chur, din Elveția, până la Tirano în Italia durează cam patru ore. Poate fi o etapă foarte frumoasă într-un tur al Elveției.  Bernina Express este special pentru că circulă pe pe calea ferată specială – Rhätische Bahn. Este una dintre cele mai spectaculoase căi ferate din lume. Tranzitează  Chur, Davos, Preda, Samedan, St. Moritz.  se cațără la 2238 m altitudine în pasul Bernina, traversează 55 de tuneluri și 196 de poduri. din Thusis până la Tirano această cale ferată face parte din patrimoniul UNESCO.  Calea ferată a fost construită între 1908 și 1910 și la vremea respectivă reprezenta o conexiune importantă între nordul și sudul Europei.  Trenul are vagoane panoramice și ghiduri audio care vă vor însoți pe întreaga durată a călătoriei. Astfel veți afla amănunte interesante despre ghețarul Palü, valea Abula, despre cum ingenioasele soluții găsite de către inginerii vremii ca trenul să urce planuri cu o înclinație de peste 7% și multe altele. Alături de Glacier Express este una dintre cele mai faine călătorii montane cu trenul.

Costul unei călătorii cu Bernina Express începe de la 70 EUR / pers

Durata: 4 ore

Grad de securitate: mare

Cheltuieli aditionale: mici

Grad de confort: mare

 

 

10. Midnight Sun – Scandinavian Express

Suedia – Norvegia

Iunie este cea mai bună lună pentru a vă da cu trenul prin Scandinavia. Ca orice tur feroviar care se respectă, si turul Scandinaviei este unul de poveste. Povestea începe la Stockholm și se continuă pe malul jos al Golfului Botnic până în apropierea cercului polar la Kiruna – oraș celebru în Suedia atât prin mina de fier ce a alimentat Germania Nazistă cât și prin poporul sami. De aici, tot cu trenul se traversează Laplaand și se ajunge pe coasta Norvegiei la Narvik. Fiorduri, ocean, Arctica! Felicitări! După Gobi, Tibet, Kalahari, Preeria Americană, iată că ați ajuns cu trenul și la Cercul Polar.  De la Narvik pasagerii dau confortabilul tren pe un la fel de confortabil vas de croazieră pentru a explora arhipelagul Lofoten și nenumăratele fiorduri ale Norvegiei.  Din Bodø până în Trodheim vă urcați din nou un tren pentru a avea o altfel de panoramă asupra amintitelor fiorduri. Încă o tură cu vaporul până la Bergen și iar cu trenul până la Oslo.  Este o călătorie călduroasă într-un peisaj verde si răcoros.  Fără grabă, timp de 12 zile puteți admira Scandinavia așa cum este ea.

Costul unei călătorii cu Scandinavian Explorer începe de la 3900,00 EUR / pers

Durata: 12 zile

Grad de securitate: mare

Cheltuieli aditionale: mici

Grad de confort: mare

 

Sper să vă bucurați de cel puțin unul dintre aceste trenuri. 🙂

 

P.S. Credit foto: lernidee.de

TAGS
RELATED POSTS

LEAVE A COMMENT

*