Vinland pe Facebook
Scormonitor
Ce va pregatesc
< 2023 >
March
  • No Events
Turism - În tranșee Zi de zi ceva

Turiști înțepați. Pentru că merită!

By on August 28, 2012

Vă plac chilipirurile? Vă surâde o vacanță la Veneția la 400 de lei cu avion si cazare incluse?

Da?

Vă duceți la agenția de turism să faceti rezervarea pentru excursia vieții voastre? Recomandați cu căldură și prietenilor acest pachet extraordinar de bun? Sunteți atât de entuziasmați încât mintea vă stă doar la acele minunate locuri în care urmează să petreceți o vacanță de vis pe doi lei?

Perfect!  Sunteți idioți!

Și acum, ca să nu mai repetați erorile fantomelor trecutului, voi scrie la liniuță să înțelegem mai bine:

mă ajută și pe mine pentru că nu prea am coerență în romanele fluviu…

–          Site-urile de reduceri  în care apar ofertele de turism mai mult decât uimitoare funcționează ilegal. Nu au voie să comercializeze/intermedieze pachete turistice pentru că nu au licență de turism. Pe șmecherii care au site-urile astea nu îi  interesează ce promovează, nu contează pe ce cadavre calcă, contează să facă bani…iar banii ăștia vin din buzunarul vostru.

–          Un mic număr de pachete sunt într-adevăr câștigătoare…de ce? Ca să prindă mămăliga coajă. Oamenii vin veseli din vacanță și răspândesc zvonul cum că au luat și au fost și au dres și au mâncat o șaorma la Barcelona…apoi mulți se înghesuie, chash-flow-ul curge…țepele se conturează…

–          În turism, reducerile sau promoțiile apar din cauza unor factori foarte bine determinați (ca să vă explic întreg mecanismul, îmi va lua ceva timp – deci e pe bani)…așa că doar credeți-mă pe cuvânt.  În turism nu umblă câinii cu covrigi în coadă. Dacă aveți impresia că un hotel care costa 100,00 EUR/noapte, brusc în plin sezon se vinde cu 20,00 EUR, faceți un efort și activați-vă neuronul…întrebați-vă care-i hiba. Întrebați  în stângaa și în dreapta;

–          În turism este cel mai ușor să dai o țeapă, iar voi, dracii mei, sunteți foarte susceptibili de a o încasa pentru că funcționați pe principiul ”e salam la promoție la Kaufland…dar să luăm fro 3 kile”. Aici vă explic mecanismul:  A face o agenție de turism clandestină costa 2000 de euro.  Vacanțele se achită apriori. Da? Adică înainte de a le consuma. Nu e ca la șaormărie Gogule!  Dai banul și până în momentul în care zici “La revedere tabără dragă” mergi pe încredere. Mergi pe cuvântul agenției de turism.  Sunteți susceptibili în a lua țeapă în orice moment. Cititi mai jos momentele în care o puteți încasa. Agenția vine cu ceva oferte de nerefuzat. Vă mai oferă și o cafeluță. Poate că are angajată și o gagică mai ochioasă care să vă întrețină un pic. Voi cumpărați acum o vacanță peste patru luni. Mai treceti pe la agentie, mai este acolo înca două luni. Sunteți liniștiti. Brusc, cu o lună înainte de plecare dispare într-un fel sau altul… Care este explicația?  Agenția a vândut pachete la termen. V-a prostit cu o reducere barosană  dacă vă luați vacanța în septembrie.  Ca voi au mai pățit încă 100 de oameni. Acum să calculăm: 500  EUR x 100 pax = 50.000 Euro. din care scădem 10.000 cheltuieli….Na, imaginea de carton a costat. Deci profit scurt în  2 două luni 40.000 EUR.

–          În România, ca în orice domeniu,  și în turism statul este total inactiv, este o paiață proastă.  Nu are cum să vă protejeze. Nu este în stare. Deci protejați-vă singuri.  Deschideți ochii!

Momentele în care constatați că v-ați luat țeapă:

–          La câteva zile după ce ați plătit și constatați că unde era agenția de turism acum este un afiș mare “De închiriat”. Țeapă ușoară dar foarte comună;

–          Cu câteva zile înainte să plecați în vacanță primiti un e-mail sau un telefon de la agentia în cauză prin care sunteți informați că sunt în insolvență , că vacanța vă este anulată și că nu aveți posibilitatea de a vă recupera banii…momentan. Țeapă mai tristă.

–          Ajunși la hotel constatați că nu există nici o rezervare pe numele vostru, iar la agenția de turism nu răspunde nimeni. Țeapă groaznică.

–         Vă duceți pe aeroport și rămâneți proști când fata de la check-in vă  spune că nu figurați pe lista de îmbarcare. Țeapă gravă – măcar sunteți la Românica.

–        Ajunși la hotel vă cazați și vă treziți cu ditai nota de plată pentru servicii pe motiv că nu aveați rezervare și plată confirmată și voi v-ați dus și  v-ați cazat ca niște lorzi. Țeapă mai mult decât groaznică.

Iată câteva foste și existente agenții țepare sau cel puțin cu probleme de imagine (listă întocmită după numărul de plângeri și probleme care au apărut pe diverse forumuri, bloguri etc.)

–          J’Info Tours – fără comentarii;

–        Big Travel – una din cele grave agenții tepare. ( proprietarul, Ion Voicu, clar va scoate o nouă agenție pe piață ca să dea țepe în continuare);

–          Rex Travel – sora lui Big Travel;

–          Dreams Travel – a intrat în insolvență. Zeci de turiști păcăliți;

–          Virgin Tours;

–          Shell Tour;

–          Bliss Travel;

–         All Tour  –  București  – cantonați pe Șos. Antieriană desupra unui service auto…

ordinea de mai sus este absolut aleatorie.

Ca să nu mai lungesc vorba, aici aveți lista oficială cu zburdalnicii:

http://www.mdrt.ro/userfiles/turism/agentii_licenta_suspendata_2012.pdf


Important!

Valoarea celor mai fecvente țepe este de maxim 500 de Euro.

De ce? Este o sumă suficient de mare ca să reprezinte un câștig pentru unii și o pierdere pentru alții, dar totuși o sumă suficient de mică pentru  ca păgubitul în cele din urmă să renunțe în a mai lupta pentru a-și recupera banii.

Românii nu luptă. Suntem fataliști, renunțăm. Țeparii știu asta și se folosesc de moleșeala noastră.

Mai circulă pe net sfatul cum că e bine ca agentia să fie membră ANAT.  Vax!

ANAT este o simplă asociatie.  Asociatia Naționala a Agențiilor de Turism. Are fix atâta putere cât are si un șoarece după ce a căzut în putina cu tescovină. Cei de la ANAT vă pot spune maxim dacă agenția și-a plătit cotizația sau daca a fost reclamată la ei vreodată…lucru pe care îl aflați voi mult mai repede gugălind.

Nu are nici o relevanță daca agenția e membră ANAT sau nu.

Ca încheiere,  șase sfaturi ca să nu vă mai luați încă o țeapă.

  1. Nu mai puneți botul la groupon.ro,  zumzi.ro, înzonata.ro…Poate că unele promoții sunt ok…dar astea din turism sunt putrede. Ceva le lipsește.  Sunt oferte de genul: 199,00 EUR hotel X la Berlin…va inflamati…crește tensiunea…ce oferta!..Dar până acolo cu ce ajungi fratele meu?    // UPDATE: Mai jos este un comentariu oficial de la Groupon Romania – ei au agenție de turism cu acte în regulă.  Linkul de verificare este aici: http://www.groupon.ro/about-us Deci Groupon este OK iar eu îmi cer scuze!
  2. Căutați-vă o agenție de turism de încredere și lucrați cu ea. Dacă stabiliți o relație cu agenția respectivă păstrați-o. Vă ajută.
  3. Nu vă mai uitați ca țăranii la 10 Euro pe care vi-i ia agentul de turism pentru un bilet de avion sau un bilet la te miri ce spectacol ca și comision. Oamenii ăia au și ei cheltuielilor lor au și ei familii, copii, întreținere de plătit și așa mai departe. Nu sunt sclavii voștrii.
  4. Evitați agențiile care au fost înființate acum 3 luni. Verificați Certificatul de Înregistrare Fiscală, Licența de turism și Polița de asigurare împotriva insolvenței. Cereți actele astea! Nu e o rușine, e un drept să le solicitați! Orientați-vă către agenții cu tradiție sau agenții specializate. Rețineți: Nu toate găinile fac ouă.
  5. Verificați oferta pe care ați găsit-o și la altă agenție, nu se știe niciodată. Verificați pe net, pe forumuri, pe bloguri. De regulă agențiile țepare ies la suprafață ca peștii morți…nu îi pescuiți voi.
  6. Mare atenție la agențiile clonă. Sunt foarte multe agenții care folosesc o particulă din numele unei agenții mari și serioase: Ex: All Tour nu e tot una cu All Tours.  Paradise Tours nu este tot una cu Paradise Travel, Z Tours  nu este tot una cu Z Tour Internațional…și așa mai departe.  De regulă agențiile clonă au un scop bine determinat: acela de a da țepe. Evident, mai sunt și pure coincidențe.

Dacă totuși ați luat o țeapă nu mai fiți penibili la televizor. Nu mai jeliți ca proștii în fața reporterului cu rimelul întins pe ochi și cu mucii pe piept.  Mobilizati-vă, duceți-vă la un avocat.  Luptați să vă recuperați banii. Postati pe internet, pe forumuri, pe Facebook, peste tot  de la cine ați furat-o.

Sper că v-am mai deschis ochii un pic.

Și nu uitați…

Vacanțe la 5* la prețuri de 2* nu există!

P.S.

Mai studiați și acest articol: http://blog.tui-travelcenter.ro/general/se-apropie-sezonul-de-vacante-atentie-la-capcane/


TAGS
RELATED POSTS
82 Comments
  1. Sorin

    August 28, 2012

    Extraordinar de bine scris! Intamplator lucrez intr-o agentie… Felicitari autorului!

  2. Robert

    August 28, 2012

    Din nefericire. Asa stau lucrurile, insa nu sunt de vina site-urile de deal, pentru ca nu ele sunt operatorii fizici ai acelor excursii. Ei vand pachetul care este dat de catre o agentie de turism X. Agentia de turism X ofera vacanta mult visata la Venezia cu 19 Euro / noapte, site-ul de deal, urmand a lua doar un comison agentiei X din acesti 19 euro. Daca eu cumpar un voucher de shaorma, ma duc la site-ul respectiv sa-mi mananc shaorma? Nu. Probabil ma duc in colt, la nea Gica. Asa si cu aceste excursii vandute prin site-urile de reduceri. Altii sunt infractorii, nu astia cu site-urile de gen. S-a mai discutat problema asta pe diferite bloguri din domeniul turismului.

  3. cristi

    August 28, 2012

    Multumesc Sorin, 🙂

    Robert, acele site-uri sunt vinovate pentru că acceptă cu bună știință asemenea oferte. În primul rand. Apoi, ce se întâmplă după ce oamenii au cumpărat țeapa e problema lor.
    Vinovați sunt cei care nu verifică, cei care cumpără fără să își pună un minim de întrebari.
    Am citit și eu acele discuții.. dar totuși îmi mențin punctul de vedere… Intermedierea în turism de orice fel ar fi ea..tot interemdiere se numește.
    Fundeal vrea să câștige bani..nu-si pune întrebări..nu interează dacă restaurantul pentru care a vandut reducere are autorizatie așa cum nici de agentia de turism nu este interesat. El vrea doar bani.

  4. Dana

    August 28, 2012

    Buna analiza….nu as fi de acord cu faptul ca agentia trebuie sa fie de mult pe piata…..omoram concurenta astfel….hai sa nu alimentam ideea ca orice agentie nou infiintata da tzepe si sunt nemernici….

  5. unu

    August 28, 2012

    foarte tare frate. ai zis-o pe romaneste, felicitari.

  6. unu

    August 28, 2012

    AUTORULUI: te rog sa nu stergi vreodata acest articol,…. voi pastra link-ul si il voi da periodic (dimineata, la amiaz si seara, ca tatal nost) spre citire si luare aminte anumitor (specii de) oameni cu care ma intilnesc in viata. Multumesc !!!

    • cristi

      August 29, 2012

      Unu, stai liniștit. 🙂 Articolul va rămâne aici. Tot ce voi face este să îi mai corectez greșelile gramaticale… 😀
      Dana, chiar nu am nimic cu o agenție nouă. Dar agențiie noi, ca să devină mari trebuie să muncească..să aducă client cu client, încet. Nu să apară cu bombe cu reduceri…asta nu e o soluție. Dacă suntem disperați după promovare este foarte posibil ca acea promovare să se întoarcă împotriva agenției.

      Vă mulțumesc tuturor pentru opinii și impresii. Dacă oamenii deschid ochii și se uită de trei ori inainte de a bate palma este foarte bine.

      Aici sunt totusi optimist. Si asta din cauza sistemului bancar.
      Când semnezi contractul cu banca, citești contractul ala și în dungă. De ce? pentru că au rămas sute de oameni fără case din cauză că băncile le-au dat țeapă. Sper ca aceeași atenție să o aibă si când pleaca la mare la turci. 🙂

  7. Andrei

    August 28, 2012

    Cred ca toti cei care lucram in turism (la agentii corecte si/sau cu traditie) apreciem acest articol si cat de bine s-a pus punctul pe “i”.
    Principalii vinovati sunt turistii (clinetii) care vad in fata ochilor niste cifre mici si la final €. Nu isi isi ridica problema urmatoare: este normal ca o vacanta cu transport, cazare, masa pt 2 persoane sa coste asa putin ? Hai sa ma interesez, sa verific!
    NU!!! Ei merg “ca calu” inainte, ca sa ii dea peste nas la vecinu Gica care a fost la Ela Quality cu 3000 de euro ca si el merge in Turcia cu 199 :)))
    E o polemica si discutie lunga despre care se poate vorbi zile in sir, iar atata vreme cat vor exista OPORTUNISTI si BISNITZARI, vor exista si ciocurile care se le infasce momeala…

  8. Carmen

    August 28, 2012

    Foarte interesant articolul si bine punctat. Bine ar fi daca l-ar citi cat mai multe persoane. Si eu lucrez intr-o agentie de turism si stiu foarte bine ce inseamna sa iti intre turistul in agentie cu bratul plin de oferte, culmea…aceleasi oferte, si sa te intrebe tu cu cat ii dai vacanta X. Si pe cand ii explici ca in realitate nu vinzi morcovi la piata si tarifele nu sunt negociabile iti flutura pe sub nas expresia ca vecinul de dupa colt i-l da la atata… Sa fie sanatosi si sa se duca unde e mai ieftin, insa fara a se mai plange ca de banii pe care i-au dat uite ce au primit. Din pacate, partea proasta este ca suntem pusi toti in aceeasi oala si oamenii devin din ce in ce mai sceptici. Nu ne ramane decat sa ne facem meseria cat mai profesionist astfel incat un client castigat sa devina un client fidel al agentiei. Un client multumim iti poate oferi publicitatea pozitiva pe care banii nu o pot cumpara….

  9. Lumy

    August 28, 2012

    Sunt de acord cu Andrei si mereu am incercat sa le explic chiar matematic multor turisti ca nu are cum sa iasa suma respectiva a pachetului turistic, avand in vedere ca, sa zicem numai un bilet de avion charter Antalya este undeva la 250 euro de persoana cu tot cu taxe, poate taxele sunt gratuite ca unii turoperatori isi permit, dar sa dai 2 persoane la 5* cu UAI in AYT undeva la 500 – 600 euro este imposibil (putinele SPO-uri de ultim moment pe care le ofera unele agentii sunt limitate si nu se pot baza turistii pe faptul ca oricand vor fi pe piata aceste pachete; SPO-urile respective/last minute-urile sunt 1-2 pachete la cateva sute, chiar mii cand sa zicem ca ai o reducere chiar de 50% adica chiar mai mult decat daca ai achizitiona in perioada EB-urilor).
    Nu stiu nici daca ideea lui UNU spre citire articolul drept Tatal Nostru nu este de ajutor, pentru ca romanul pana nu se frige nu se invata minte, odata ce a avut un prieten care a fost asa ieftin e sigur ca va putea si el, cred ca singura solutie ar fi sa dispara toate aceste site-uri de reduceri mai ales ca in ultima vreme s-au inmultit chiar mai mult decat agentiile de turism, iar agentiile de turism sa gaseasca o modalitate impreuna cu turoperatorul (daca nu sunt ele pe acele pachete) sa asigure turistii ca totul este in regula si sa incerce eliminarea de pe piata a acestor agentii clona sau cele deschise special pentru a da tzepe…

  10. ioana

    August 29, 2012

    Interesant articol…. nu stiam de j’infotours … de virgin , big travel, etc am auzit si eu ..nu e de lucrat cu aceste agentii ..ai toate sansele sa ramai cu banii luati si cu excursia in aer

  11. Impotriva Dobitocilor

    August 29, 2012

    Cred ca persoana care a scris articolul si-a luat ff multi bani de la ANAT pentru a ii promova, mai repede ANAT-ul ar pune mana sa investeasca in online in loc sa arunce cu noroi in cei care incearca sa faca ceva in sensul asta.
    OK sunt site-uri de reduceri care sunt TEPARI, corect dar fratilor nu ii bagati pe toti in aceiasi oala..eu personal am cumparat o oferta de la unu din site urile de reduceri ..(si nu o sa dau nume ) si vreau sa spun ca am fost ff multumit de oferta, absotul nici o problema cu pachetul cumparat..SO ..e o tara libera…lasati concurenta sa isi faca treaba iar daca suntei mai buni dovediti in piata nu prin articole de ziar bloguri..ANAT ul este disperat pentru ca de cand site urile de reduceri au inceput sa vanda turism cifra lor de afaceri scade..;)

  12. Andrei

    August 29, 2012

    @Carmen. Aici din nou deschizi o portitza prin care multe agentii trec: “negocierea tarifului sejurului” (aka – cedarea comisionului). Toate agentiile despre care fac amintire nu constientizeaza un lucru: ca isi taie craca de sub picioare!!! Muncesti cateva zile bune, chiar saptamani sa vinzi un pachet de Ela Quality (resortul il folosesc ca si stereotip exemplificativ, nu ca as avea ceva cu hotelu’) la 3000 de coco si sa vina un comision frumusel in agentie de ~ 300 de coco, si pleci seara acasa multumit.
    DAR … NUUU !!! Sunt cateva (tot mai multe din pacate) agentii de dupa colt care cica “nu au nevoie” de asa comision mare si lasa din el cat de mult … chiar pna la comision 0. Un client oportunist (ca astia nu se pot numi turisti) nu il bate gandu de ce lasa agentia asa mult din pret ?!?! Nu se gandeste ca ceva e in neregula? Nu am pretentia sa iti dea seama omu in 5 minute ca agentia lasa din pret doar dintr-un singur motiv: cash flow. Agentia lasa din comision nu sa ajute clientu, sau sa ii faca o favoare… ci sa incaseze banii si sa astupe alte gauri urgente, si nu o intereseaza pe agentie ca vine peste 2-3 saptamani scadenta facturii de la Ela si trebuie sa o plateasca ca altfel nu ii merge oportunustu’ in vacanta si se trezeste fie intr-un tribunal, fie cu picioarele rupte pe o strada laturalnica de dupa colt. Si consider ca atunci cand o agentie intra in aceasta hora … nu mai poate iesi!!! Si pe termen lung se scufunda tot mai mult pana trage un TUN si dispare in glorie cu aparitii TV, la radio, in presa scrisa, pe bloguri si in final pe lista PDF-ului de mai sus.

  13. Andrei

    August 29, 2012

    @Cristi. Poate reusesti sa scri un articol despre treaba discutata mai sus…
    Sunt curios de versiunea ta …

  14. cristi

    August 29, 2012

    Da Andrei, este un subiect foarte interesant. Ma voi gândi la treaba asta.

    Vasile (Impotriva Dobitocilor)..
    Am impresia că tie ti-au scăpat niște pasaje din text…eu am criticat ANAT-ul. L-am pus la colț…unde merită să stea.
    Iar cu site-urile de reduceri, de asemenea am scris că nu toate site-urile sunt tepare, sau nu toate ofertele au probleme. Dar sunt Agenții/Oameni/Organizatii care se folosesc de aceste site-uri pentru a da tepe. Iar cei din spatele site-urilor nu verifică…
    Dacă mergem pe premiza anilor 90 că e o țară liberă, scuză-mă, dar ar cam trebui să ne omorâm pe stradă. Într-o țară liberă trebuie să fie reguli corecte respectate de toată lumea…
    Sloganul cu “țara liberă” este și depășit și deșuet… eu militez pentru o țară liberă si corect organizată.

    P.S. La un moment dat s-ar putea să scriu si părerea mea desrep ANAT.

  15. Corneliu

    August 29, 2012

    Nu ai dreptate 100% . Eu am luat de pe Groupon si oferte travel si altfel de oferte.
    Daca in descriere nu scrie cu ce ajungi, atunci e prost ala de cumpara pentru ca nu a citit.

    Iar legat de Groupon, eu am avut cateva vouchere care le-am returnat si am cerut banii inapoi – pur si simplu vanzatorul nu raspundea la telefon, 2 zile, le-am scris celor de la Groupon si in 4 zile aveam banii inapoi in cont.
    Asta doar daca oferta se incadreaza in “perioada”

    Asa ca, am vazut si eu prosti la TV care pangeau ca au luat vouchere, si articolul e despre vouchere si despre afgentii fantoma.

    Ar trebui ca Protectia Consumatorului sa puna la dispozitia prostilor un site si nr de telefon unde sa intrebi daca firma exista si daca e de incredere (daca nu mai au alte reclamatii)

    Eu unu o sa continui sa iau vouchere … doar dupa ce verific ca intradevar e oferta, adica ma uit si la concurenta ca preturi au :))

  16. Andrei

    August 29, 2012

    @Vasile (Impotriva Dobitocilor)
    Ca sa folosesc un citat celebru “Nu ai inteles nimic din framantarile mele”
    Nu stiu daca ai biruit sa parcurgi tot articolul, dar nicaieri anat-u’ nu a fost ridicat in slavi, ci DIMPOTRIVA! Sincer la cat de obiectiv a fost scris articolul nu cred ca s-a luat bani din nicio parte… PLUS il vad pe Cristi un tip cerebral care are habar cum merg lucrurile in turism si nu face parte din masa oportunistilor.
    aaaaaaaaaaaaa inca un lucru DOBITOCULE… anatu’ nu are cifra de afaceri !!!! sunt doar o “adunatura” !!! anatu’ nu vinde nimic ca sa aiba cifra de afaceri!!!
    Oricum esti pe langa discutie, pe langa aceasta tara si ce se intampla in ea…
    Multumesc, stai jos .. 2 !

  17. cristi

    August 29, 2012

    Corneliu, cum procedezi tu este foarte bine. Daca toată lumea ar proceda la fel, atunci acest articol nu și-ar mai avea locul, dar din păcate numărul celor păcăliți este foarte mare…Nu am nimic împotriva site-urilor de reduceri, doar că sunt o platformă ideala pentru a lansa țepe. Îti multumesc pentru comentariu. Il găsesc foarte util.

    Andrei, la “Despre mine” am spus că voi sterge toate comentariile răutăcioase. Vasile (Impotriva Dobitocilor) – are un punct de vedere care în primul rând trebuie respectat, chiar daca nu suntem de acord cu el. 🙂

  18. Dragos

    August 29, 2012

    Sunt multe lucuri triste, care se intimpla de ceva ani in turism si care, din pacate, zdruncina increderea romanilor in agentiile de turism ( si totusi exista multe agentii serioase ! ). Chiar zilele s-au mai ” dus ” unele precum Dream Travel sau Best Comtur Distribution. Agentii care postau oferte incl pe site-uri de cupoane si care, daca le intrebi, habar nu au cu ce marja lucreaza si cat isi permit sa cedeze din marja ca sa mai poata supravietui. Problema este ca agentiile lucreaza cu marja mica ( o medie este cam la 7% din pret ) iar oamenii s-au obisnuit sa intrebe numai de ” oferte ” si ” discount “. Ca sa vanda, multe agentii cedeaza din marja lor mica si … dau faliment. Asta in cazul fericit in care nu s-au infiintat chitite sa dea tzeapa. In ceea ce priveste ANAT-ul sigur ca puteti critica. Dar trebuie intelese si partile bune : agentiile membre si care sunt neserioase ies repede la iveala, intarzie platile, si acest lucru se face cunoscut in breasla. Unii apuca sa fie exclusi, ceea ce se publica si se afiseaza si pe site. Cine stie sa se uite acolo este prevenit. Daca va veti uita agentii ca Big sau Virgin au fost excluse inainte sa dea marile tunuri. Si in plus ANAT-ul incearca sa previna, sa faca putina educatie in exterior dar si in interior, sa faca pregatire profesionala. Sigur, sunt multe de facut si nimic nu e perfect dar macar ESTE CEVA intr-o tara in care lipsa totala de initiativa este la ordinea zilei. Si daca tot vorbim de ANAT si partea sa buna : de cate ori se intimpla ceva in piata stiti unde suna toata lumea ? La ANAT ! Stiti cum s-a reusit rapatrierea tuturor pagubitilor anul trecut cand au fost lasati de Premium Holidays prin Turcia ? Simplu, prin coordonarea unora din sediul ANAT. Deci, nu e chiar degeaba !

  19. cristi

    August 29, 2012

    Multumesc pentru comentariu!

    În ceea ce privește ANAT-ul merită niște critici! Dar deschise si constructive. Este o organizatie puternică și bine structurată, însă din păcate nu are mecanismele necesare de a preveni și curăța efectiv situațiile neplăcute. Apoi, unele decizii sau luări de poziție sunt cel puțin bizare…
    Sunt multe agenții care funcționează în afara ANAT și sunt absolut profesioniste, așa cum sunt și agenții care au fost excluse din ANAT pe bună dreptate, dar activează în continuare relaxate. Acelasi sediu, aceeiași angajați, aceleași țepe.
    Eu am scris rândurile de mai sus în ideea ca oamenii să conștientizeze că pot evita situațiile nepăcute (grave uneori) din turism doar daca sunt mai atenți, dacă deschid mai bine ochii și dacă dau mai multe click-uri pe unde trebuie. 🙂
    Voi contiuna să postez orice idee sau informație care este utilă în educarea atât a turiștilor cât și a celor care lucrează în domeniu.

  20. Robert

    August 29, 2012

    Eu sunt de parere ca nu site-urile de deal sunt problema, ci acele agentii cu manageri escroci. Si acum fiind vorba intre noi… nu e prost ala care cere, e prost ala care da. Asa si aici… cine ii pune frate sa nu se documenteze, sa nu verifice niste lucruri elementare? Prostia se plateste.

  21. doru

    August 29, 2012

    10 % ai dreptate,restul nu.Eu ca turist nu ar trebui sa intreb FBI,CIA MT si toate organele,sa studiez tot internetul de oferta agentiei.Normal esti firma,pui in vanzare oferte mincinoase,suporti consecintele.Merg pe calea legala,avocat,politie…incerci sa ma pacalesti,plateste.Noi facem pe smecherii,avem experienta de borfasi si incercam sa pacalim.Afara de ce nu se intampla asa ceva ? Articolul este scris si pentru cei care lucreaza in agentii de turism pentru incurajare.Ce se va intampla cand toti turisti vor comanda direct la hotel-camere,bilete de avion direct la agentie..faliment..numai cei corecti vor rezista.

  22. Florin

    August 29, 2012

    WOW! Asta numesc eu punctul pe I! Felicitari atat pentru stil cat si pentru continut!

  23. cristi

    August 29, 2012

    Doru, ia spune-mi te rog, când cumperi o mașină te interesezi în prealabil daca e fiabila, cam cat costă service-ul, cam cat de seriosi sunt mecanici?
    Asta odată. Apoi ți se pare normal să ajungi la avocat la politie si asa mai departe în loc să iti aloci 10 min din viață pentru a verifica mai cu atentie o ofertă? Nu prea mi se pare deloc progresist.

    Articolul este scris pentru acei oameni care se curentează cu oferte incredibil de irezistibile. Să șadă și să mai judece un pic. Atâta tot.

  24. doru

    August 29, 2012

    Cristi,
    La planificat vacante nu ma pricep,nu este meseria mea.Din acesta cauza am apelat la o agentie .(am verificat-o sa vad daca are liceenta,daca a mai dat tepe si la altii,pareri pe forumuri).Toate ok,si te trezesti cu 5 zile inainte sa pleci ca au probleme economice si nu mai pot face nimic.Eu nu cred asa ceva.Eu acceptam daca ma anuntau cu 1 luna,avem probleme,va returnam banii cand rezolvam(un termen).Nu raspund la tel,golesc sediul de tehnica de calcu,nici Stoica de la Caritas nu a procedat asa,stergi toate ofertele dupa internet,miroase a teapa cu premeditare .Eu sunt convins acum ca sunt tepari.Stiu cum sa procedez sa-mi recuperez paguba.Sper ca si ceilalti pagubiti sa procedeze ca si mine si nu vor mai avea curaj altii sa faca ca ei.

  25. razvan

    August 29, 2012

    lucrurile nu sunt asa de simple… eu am luat teapa cu Dreams Travel…inainte de a comanda cupoanele pe vacantereduse.ro, am verificat oferta pe site-ul blueair si pe booking.com. oferta agentiei era cu aproximativ 100 euro mai jos decat daca imi luam pachetul singur (bilete de avion + cazare la hotelul respectiv). ai sa zici ca m-am scumpit la tarate, dar aavand in vedere ca parea plauzibila reducerea obtinuta de agentie, plus faptul ca am mai mers cu cupoane in vacante si am avut conditii peste asteptari (la preturile alea mici care li se par unora incredibile), si am avut si prieteni care au facut-o cu succes, nu mi s-a parut deplasat sa comand cupoanele. e adevarat, nu mai mersesem cu dreams travel… nici nu o sa mai merg, se pare… dar cu siguranta plangerile penale pentru inselaciune ii vor tine departe de domeniu, si sper ca si de tara asta… de recuperat banii nu mai sper, dar macar sa ii vedem la zdup!

  26. cristi

    August 29, 2012

    DORU – Da, din pacate ce scrii tu este absolut neplăcut și ghinionist. Chiar nu ai cum să iti dai seama in unele situații, pur si simplu se întâmplă.
    Eu incerc sa le spun oamenilor cum să se ferească.
    Apoi dacă au furat-o să nu se resemneze, să caute și alti păgubiti să se asocieze , să lupte să își recupereze banii.
    Tineti minte un lucru. O agenție de turism pusă pe răutăți nu trage o singură țeapă, ci multe. Împreună puteți să îi dovediti.
    De exemplu: Păgubiții de la Big Travel îl pot băga pe Voicu la răcoare, numai dacă perseverează, dacă nu renunță, daca se duc la proces.

    RAZVAN – Din păcate te in scrii in tiparul standard al păgubitului, iar Dreams Travel este pomenită de mine în gașca veselă.

    Chiar o sa mai scriu un articol despre rafinamentul țepelor….

  27. Alin burcea

    August 29, 2012

    Comentariitotul foarte corect.Siteurile de reduceri sint ilegale,vind fara licenta,trebuie inchise.De acord si c dumpingul la agentii.De acord- fiecare sa isi construiasca o relatie cu un agent de turism,si sa il pastreze.
    ANAT a .,frecat- o,fiindu- i frica sa ia masuri dure,sa nu care umva sa incalcam legea.Eu am alta abordare,dar nu mai conduc eu ANAT ul.
    Eu doar..l- am fondat.
    Sa facem pressing la actualul CD al Anat,altfel pierdem tot turistii!!

  28. Gordana

    August 29, 2012

    Super tare analiza si mare dreptate ai. Doar ca fraierii nu mor niciodata doar se schimba. Si eu lucrez intr-o agentie de turism din Arad si sunt turisti care se uita la 10 euro si prefera sa mearga la cei care le ofera aceasta reducere. Nu conteaza ca sunt noi, ca sunt neseriosi etc.
    Asta e, bine ar fi ca lumea sa se invete minte odata pentru totdeauna ca nu exista vacanta de 5 stele gratis sau aproape gratis.

  29. cristi

    August 29, 2012

    Vă multumesc mult pentru comentariu domnule Burcea și mă bucur ca acest articol a ajuns și la dvs.

    Gordana, multumesc mult pentru comentariu. Eu unul știu precis că cei buni și drepți vor avea câștig de cauză. Doar trebuie să strângem rândurile. Clienți și agenții deopotrivă.

    Așa cum am scris, articolele pe această temă vor continua. Și repet, dacă printr-un sfat simplu si concret câțiva oamenii vor fi mai atenți pe viitor și vor alege cu mai mult discernământ pe ce să își dea bănuții, eu unul mă declar multumit. E un semn ca încă mai putem. 🙂

  30. milu

    August 29, 2012

    Buna,Am inteles, sunt nou in breasla (Turism) adica mai exact de 3 luni am o agentie de turism in buricul targului la 50 metri de eximtour. Am o intrebare pentru veterani, cate pachete pe extern credeti ca am vandut ?
    E, daca nu stiti va spun eu in 3 luni nici macar unu, in schimb am vandut suficiente pe intern (litoral ) ceea ce lasa de inteles ca oamenii invata (doar merg in Romania ce se poate intampla?).Deci in concluzie ca start up nu ai nici o sansa trebuie ca mult timp sa mergi cu bani de acasa ca apoi sa tragi o teapa si sa-ti recuperezi cheltuielile

  31. doru

    August 30, 2012

    Pentru domnul Alin Burcea.
    Ultima firma Dreams Travel de la care am luat teapa este trecuta ca partener de afaceri cu firma dumneavostra.Pentru mine a fost un criteriu cand am ales sa merg cu ei.Va rog sa verificati mai atent pe cine promovati pe site, cine sunt trecuti ca parteneri ,va strica si dumneavostra imaginea i sunteti o firma mare si serioasa

  32. Andrei

    August 30, 2012

    Good point, Dorule !!! thumbs up !

  33. Anca

    August 30, 2012

    Cristi, felicitari pentru articol!
    Sustine punctele de vedere expimate mai temperat (pentru ca sunt pe un blog de companie), dar la fel de clar de Dragos Anastasiu, inca din februarie!

    Articolul se numeste “Se apropie sezonul de vacante, atentie la capcane!”

  34. cristi

    August 30, 2012

    Multumesc Anca!
    Multumesc si pentru articol. Am citit articolul in cauza pe The Marketer.
    Am inserat acum linkul și în articol. 🙂

  35. Groupon România

    August 30, 2012

    Groupon România are agenție proprie de turism (detaliile se pot verifica oricând, sunt prezente și pe site, la categoria “Despre Groupon”: http://www.groupon.ro/about-us) pentru a clarifica faptul că pachetele comercializate au autorizarea de a fi active pe site. Pentru orice întrebări sau nelămuriri, orice departament Groupon România stă la dispoziție prin reprezentanți desemnați corespunzător.

  36. cristi

    August 30, 2012

    Groupon Romania. Vă multumesc foarte mult de comentariu și pentru informații.
    Îmi cer scuze că v-am băgat în aceeași oală cu alte site-uri de reduceri.
    Am refăcut conținutul articolului în conformitate.

  37. DANA

    August 30, 2012

    Comentarii
    Cu siguranta ai dreptate, dar nu toti care au luat teapa au pus botul la iluzii, eu am luat plasa chiar daca am verificat pret avion, cazare hotel, nu am fost o cretina sa platesc 100 euro Paris avion, hotel 5* 10 nopti centrul Parisului. Mai sunt si oameni care nu cred ca tot ce zboara de mananca.
    De vina sunt autoritatile statului care nu fac nimic pt. a nu se intampla acest lucru. Ce eu i-am dat licenta de turism, eu l-am facut membru ANAT? Eu daca iau bani si vand paine si nu-i dau omului painea ma aresteaza. Astia ce patesc, vand vachere, hartii fara acoperire reala si nici o autoritate nu face nimic. Am sesizat toate institutiile competente si am luat cunostinta cu birocratia de la noi, cu lipsele si lacunele sistemului nostru. Teapa am luat-o de la DREAMS TRAVEL prin VULPING, care ma linistesc ca vor veni cu solutii.
    Azi am ajuns la concluzia ca banii sunt dusi pe apa sambetei 2900 lei . si ca nu exista nici o sansa de recuperare 100%, asa ca incerc sa nu ma mai gandesc la asta, ca traim in Romania tara unde un referendum nu este valid. Deci cine sa ma apere?

  38. cristi

    August 30, 2012

    Dreams Travel ar trebui să aibă Poliță de Asigurare care trebuie executată. Așa vă recuperați banii.
    Încearcă să iei legăturia și cu alți păgubiți, luați-vă un avocat. Singură nu prea dai înainte, dar daca sunteți mai multi veți face ceva. Împărțiti costurile, timpul.

    Asta e problema cu unele site-uri de reduceri. Uite, Groupon au Agentie, au licență și au poliță de asigurare. Sunt ok!

    Vulping nu are asa ceva. Din păcate nu aveai de unde să știi că ai cumpărat o vacannță în mod ilegal.
    Dacă Vulpling ar fi fost detailisti, ar fi trebuit să te despăubească pentru ca nu și-au onorat contractul, dar tu nu ai contract cu ei…
    Mai caută și alti păgubiți, sunt bănuții tăi totuși…

  39. doru

    August 30, 2012

    Au polita,dar nu acopera teapa pe care ne-au dat-o.Si eu sunt unul din pagubiti de Dreams Travel.Au vandut si mai vindeau pe toate site-urile de reduceri iluzii daca nu faceam scandalul care a iesit.Sper sa nu se termine asa ,si celelalte agentii sa traga concluzii din ce a iesit.Forte bine ca ai facut publice numele agentiilor Cristi.Corectii nu au de ce sa se sperie.Mersi,

  40. DRAGOS IMPERATOR

    August 30, 2012

    Comentarii AM LUCRAT 5ANI LA J’INFO TOURS PRACTIC ACOLO AM INVATAT MESERIE SI ASA AM AJUNS SA-MI CONSTRUIESC PROPRIUL MEU BUSINESS IN TURISM, CEI DE LA J’INFO AU CEA MAI BUNA SCOALA DE TURISM DIN ROMANIA; TOT CE APARE PE BLOGURI ESTE CONCURENTA NELOIALA.
    LA J’INFO SUNT ADEVARATII PROFESIONISTI SUNT SINGURII DE PE PIATA CARE AU ACEIASI FIRMA DIN 1990 VEZI RECOM.RO, SI IN TOTI ACESTI ANI AU FOST NUMAI PE PROFIT.
    EU LE MULTUMESC PENTRU CE M-AU INVATAT EI SUNT ADEVARATII CREATORI AI TURISMULUI ROMANESC PRIVAT.

  41. cristi

    August 30, 2012

    Îți mulțumesc pentru comentariu Dragos.
    Nu te pot contrazice, din contră, multi ani J’Info a fost fanionul turismului românesc…
    Am cunoscut personal oameni impecabili care au lucrat la J’Info. Totusi nu vreau să concentrz acest articol către J’Info, împotriva lor. Nu ar fi corect.
    Tot personal cu toată sinceritatea ti-o spun ca eu unul nu aș opri un turist să se ducă la J’Info asa cum nici nu l-as incuraja.

    Tot ce încerc să zic este că dacă oamenii se informează din mediul on-line, asa cum am făcut și eu, dau numai de comentarii negative despre acestă agenție.
    Repet. Nu am nimic cu nimeni, cu atât mai puțin cu J’Info.

    Dacă am greșit cu ceva, sunt gata oricând să repar greșeala și să îmi cer scuze. Îndrept lucrurile cu mare bucurie pentru binele comun.

    Dar nu pot fi determinat să mă retrag având dialoguri de genul acesta: http://www.vinland.ro/uncategorized/seria-cu-turistii-pacaliti-de-vulpe-au-aparut-reactii/

    O mostră de profesionalism este comentariul celor de la Groupon. Cam asa se rezolvă lucrurile.

  42. cristi

    August 30, 2012

    Acum stau si mă întreb dacă la Paralela 45, la Cocktail, la Eurolines, la Eximtur nu sunt adevărați profesioniști…..

  43. andreea

    August 30, 2012

    “Intr-o sotietate fara printipii va sa zica ca nu le are”…Si eu fac parte din pagubitii Dreams Travel si da, am achizitionat de pe siteul Vacantereduse.ro insa nu orbeste si fara informare. Stiam de la inceput ca in zece zile vacantereduse.ro “se spala pe maine” de achizitia ta, dar am cautat agentia, la Recom si ANAT si exista, functioneaza legal de mai bine de doi ani fara incidente, au fost mii de oameni care au mers cu ei fara probleme…deci unde e greseala mea? Ca am vrut sa-mi iau o vacanta la reducere?!!!!! gandirea ingusta ne omoara. ..Nu ma dau banii afara din casa si nu e o rusine sa vrei reduceri, asa ca am cautat ceva cat de cat convenabil. Daca intr-o agentie pe un city break la Roma dadeam 900 aici am dat 600…nu mi se pare megadiscount, pentru mine conteaza insa. In plus, am platit prin voucher si apoi am mers in agentie, am incheiat contract, am primit factura, se intampla mai mult daca plateam cash direct la agentie?!!!!!!!!NU ma consider fraiera, NU sunt genul care “pune botul” doar ca traiesc intr-o tara in care hotii sunt destepti si bunii platnici fraieri, autoritatile ma paseaza dintr-o parte in alta , iar pagubitii spun de regula “las ca o fi mai bine la anu” . Si inca ceva…Dreams Travel nu e inca in insolventa si suntem sute, nu zeci de “fraieri”, cum iti place sa ne numesti

  44. cristi

    August 30, 2012

    Andreea, hai să te lămuresc.
    1. Nu esti fraieră, ai fost neatentă. Fraieră vei fi dacă vei renunța la luptă.
    2. 30% pentru un city-break este UN MEGA DISCOUNT!!! OK???
    Și să îți explic si de ce în două feluri
    A: Dacă 30 de agentii au CB la Roma la 900 de lei iar una la 600 ori e a lui Houdini, ori are hotel in Roma, ori are propria linie aeriană.
    B:
    a) Biletele de avion costă la fel pentru orice agentie ( marja este de maxim +/-5% ) Lufthansa nu da la unul la 100 de euro biletul si la altul la 200. OK? Regula IATA, n-ai ce-i face.
    b) un hotel negociat poate avea o marjă de discount contractuală de maxim 30% – daca e foamea mare sau un hotel dubios.
    c) ponderea hotelului in CB este de 30-40%, grosul pretului este dat de biletul de avion – retine punctul b.
    Final:
    Dacă coroborăm punctele a,b,c, în urma unui banal calcul, constatăm că un discount de 30% dat la gros, adică la volum, este cel puțin dubios.

    Imi pare rău pentru tine, dar ai luat o țeapă clasică de pe un site de reduceri.

  45. cristi

    August 30, 2012

    Completare:
    În situațiile astea, chiar dacă esti bine intenționat, managemenul comisionului este un lucru drăcesc. Ori ești absolut meseriaș și îl joci din marje, ori esti varză și ti-ai furat-o
    Concret: la 30% discount ce comision mai avea agentia??? 10% din 70%? adică pachetul net ea undeva la 55-60% din ceea ce era standard pe piață?? Adică restul agentiilor erau urâte și dușmănoase si aveau comision de 45%???
    Citește mai sus comentariul lui Dragos – este foarte util și educativ.

  46. andreea

    August 31, 2012

    Nu era prima data cand mergeam asa si nu stau eu sa le fac calculul la ce le iese, pentru ca stiu o multime de agentii de tursim, restaurante, etc care fac asta. Uite, de ex in momentul de fata fac scoala de soferi in urma unui voucher cu care am avut reducere 50 %, la ce sa ma fi gandit inainte? Am un contract care trebuie respectat indiferent de cat a fost pretul. Si nu voi ceda pentru ca sunt genul de om care lupta contra curentului indiferent de cat de puternic e…si la noi in tara e al dracu de puternic indiferent de ce domeniu vorbim. Am un litigiu cu o firma de transport de 7 luni, sunt foarte ” cu relatii”, nici nu vreau despagubiri, dar nu o sa cedez pana cand nu-si vor primi sanctiunile…asa ca nu scapa nici Dreams Travel cu banii mei nici daca o sa am nevoie de 7 ani

  47. cristi

    August 31, 2012

    Andreea, este o diferenta mare între un o agentie de turism (tocmai de aceea sunt guvernate de anumite legi, teoretic) și o scoala de soferi sau un coafor.
    La agentiile de turism plusul de valoare, serviciul pur oferit de agent, este mic, foarte mic. 8-10% din valoare. Sunt practic agentii de brokeraj în turism.
    La scoala de soferi, coafor, masaj etc, plusul de valoare oferit de perosana implicată este de 90%. Uite: este perfect fezbil ca eu ca frizer sa ofer un discount de 70% pentru că il ofer din munca mea, din serviciile mele, pe care eu ti le prestez direct. Costuruile aditionale (fixele si tranzitoriile) sunt substantial mai mici La o agentie de turism oferi discountul ăsta din serviciile altcuiva (ale hotelului, liniei aeriene, agentiei care organizeaza turul de oras)

    In general, pe site-urile de reduceri ofertele astea pentru scoala de soferi, manichiura, masaj, chiar si restaurante si baruri sunt perfect credibile si absolut in regulă. (Iar pe de altă parte, un restaurant e o invstitie foarte mare, nu 2000 de euro ca la o agentie fantomă – nu trage obloanele asa una peste alta)

    După acea mai este vorba si de intervalul de timp al consumării serviciului… sunt multe aspecte aici. O sa scriu un articol separat care va cuprinde în mare măsură conversatia noastră

  48. andreea

    August 31, 2012

    Si inca ceva: am cumparat voucherul de pe vacantereduse.ro care este un site de reduceri licentiat de Ministerul Tursimului http://www.hometravel.ro/img/LicentaDeTurism.pdf si mai facusem asta si inainte fara sa am probleme. In schimb, am avut sejururi platite cu mult peste cat ar fi meritat, de la agentii bune si cand am ajuns la destinatie am gasit alceva decat ar fi trebuit. Nu exista o regula, ca-i prea scump sau prea ieftin, ca-i agentia cu traditie sau mai proaspata pur si simplu la noi se poate intampla oricand pentru ca legislatie le permite, pentru ca daca esti pagubit esti tratat ca fraier, pentru ca la noi hotii sunt domni si mori cu dreptatea in mana… despre asta iti sugerez sa scrii un articol 😉

  49. cristi

    August 31, 2012

    Mare dreptate ai cu legislatia si cu domnul hoț cu Porsche Cayenne….

  50. Zamfir

    August 31, 2012

    Din păcate, … câţi citesc?! Apoi, … în faţa lăcomiei, câţi gândesc?!

  51. Alin Burcea

    August 31, 2012

    Problema se rezolva numai si numai prin lege.Daca rezolvam ca pagubitul sa meRga la compania de asigurari sa isi ia banii repede,e perfect.Dragos stie ce spun.Daca vom creste si limita la 250.000 euro,ar fi perfect..dar daca nu ne mobilizam toti,cei cu experienta,nu rezolvam nimic!

  52. Ioana

    September 1, 2012

    Nu sunt intru totul de acord. Am cumparat oferte de citybreak in Europa (3 la numar si nu am avut probleme). Toate au fost cumparate de pe site-uri de reduceri. Apoi a calatorit in toata Romania tot cu aceste site-uri de reduceri. Nu am avut surprize neplacute (doar odata la Bustenia m-am trezit intr-un hotel ce avea 3 stele dar parea de o stea). Cu aceste reduceri am avut servicii medicale, de intretinere, am cumparat electronice s.a.m.d.
    Daca am fost tepuiti cu buna stiinta e cu totul altceva. Ma doare sa vad insa nepasarea Vulping si Best Deals care se spala pe maini si ne asigura sa asteptam ca partenerul lor (DreamsTravel) ne va inapoia odata si odata banii. bSe puteau implica mai mult. As fi mers pana acolo incat ofeream asistenta avocateasca pagubitilor. Dar cum sa faca asa ceva?

  53. Radu

    September 1, 2012

    “Dacă pui o lingură de vin într-un butoi cu apă de canal, apă de canal rămâne. Dacă pui o lingură de apă de canal într-un butoi de vin, tot apă de canal iese” – Goethe.
    Cam asta e treaba cu site-urile de reduceri

    Nu îmi rămâne decât să de felicit pentru articol, să îmi exprim totalul acord cu tine și toată susținerea pentru cei care au fost furați.

    Toată viața mea am călătorit cu agenții de turism și pana acum toate problemele pe care le-am avut au fost rezolvate pe loc.

  54. unu

    September 5, 2012

    pentru ANDREEA: fata, tu nu pricepi ca nu pricepi?! cred ca esti asa ocupata sa vorbesti, sa iti spui punctul de vedere, ca nu mai ai timp sa si citesti, sa auzi ce ti se spune. deci da, fata, tu esti genul tipic client pentru tzepari, cel care pune botu’ , cel care refuza sa faca orice conexiune intre preturi si lumea reala. Eu personal cred ca tu mai crezi in Mos Craciun.
    Foarte bine, sintem liberi sa avem fiecare personalitatea si crezurile noastre. Articolul lui Cristi spunea doar ca meritati sa fiti intepati, sa nu va plingeti. Platiti, rabdati, mergeti mai departe, dati click pe alte promotii… dar NU MAI BOCITZI la tv, la radio, la opc, pe forumuri…

  55. unu

    September 5, 2012

    pentru ANDREEA (din nou) : te rog sa nici nu iti treaca prin cap sa mai zici ceva. GATA. destul. nu e nevoie sa raspunzi. cristi s-a straduit si ti-a desfacut matematic toata bucataria rezervarii unui CB, cu titlu de consultanta GRATUITA, doar ca sa te lumineze pe tine. te rugam sa apreciezi, sa zici multumesc si sa ne lasi sa credem ca a meritat tot efortul.

  56. andreea

    September 27, 2012

    Pt UNU: daca nu te-ai fi obosit sa-mi raspunzi de doua ori si doar ti-ai fi dat cu parerea nu te-as fi bagat in seama. Apreciez efortul de a mi se detalia “matematic” rezervarea unui city break, dar chiar nu ma intereseaza parearea ta si chiar regeret ca genul tau de persoana exista. Din cauza unora ca tine traim intr-o lume defecta ca asta si am sa ti explic si de ce. Oricat de naiva, tampita sau cum vrei tu sunt eu, hotul ala nu avea dreptul sa faca asta. Intr-o lume normala, cat de cat, in care eu mi-as dori sa traiesc, el ar trebui sa plateasca. In toate comentariile mele eu nu am incercat decat sa subliniez ca la noi statul ii sustine si chiar ii ajuta sa ne fure pentru ca ii acrediteaza, iI includ ca membrii ANAT si la situatii de genul asta ii protejeaza si pentru mine, ca cetatean platitor de taxe si impozite, situatia asta nu e normala. Si fie ca iti place, fie ca nu, la tv ne vom spune in contiunuare oful, sa nu mai treaca si altii prin asta, la opc si autoritati ma vom plange cat va fi nevoie, chiar cu riscul sa te deranjez pe tine, marele UNU, si nu pt ca mai sper sa mi se returneze banii, dar voi spera pana la final ca tara asta sa devina una normala

  57. cristi

    September 28, 2012

    Ma bucur sa văd că sunt puncte de verere diferite, dar mai mult mă bucură faptul că toți convergem către aceeasi idee: Mai multă atentie! indiferent unde plecăm și prin cine rezervăm. 🙂

  58. Irina

    October 9, 2012

    Eu sunt adepta vacantelor facute cu bani mai putini, dar de fiecare data mi le-am organizat singura si am cumparat direct de pe net (bilete de avion, cazari de pe site-uri mari sau direct de la proprietari).
    Uite cateva exemple de vacante de 5* la pret de 2* (in extrasezon) pe care le-am facut deja si care au fost super:
    – 1 saptamana in Cipru – 123 Euro/persoana (bilet avion + cazare 7 nopti intr-o vila cu piscina si gradina)
    – croaziera pe Mediterana – 273 Eur/persoana (bilet de avion pana la portul de imbarcare + cabina interioara pe un vas nou, cu capacitate de 4000 de pasageri)
    – 1 saptamana in Turcia de Craciun – 200 eur de persoana (fara transport, hotel 5* AI, camera familly, cina festiva inclusa).
    Deci se poate si low cost in conditii excelente, dar mare atentie de unde cumparati, intr-adevar!

  59. Iulia

    November 13, 2012

    aveti grija si cu agentiile mai vechi…actionarii all tour travel au infiintat mai multe agentii in decursul anilor…le infiinteaza, le tin 2-3 ani dupa care dau teapa. am vazut noi super oferte in toata lumea la agentia yzy sky travel unde…surpriza; actionara este una din fosta Exponent Travel, al carei tata a fost actionar si la All Tour travel… aveti grija si verificati inainte de a arunca niste bani pe fereastra…

  60. Vizitator

    January 21, 2013

    Bun articolul. Eu va recomand Marshall Turism. Pana acum 3 pachete turistice au fost platite si “consumate” fara vreo problema. Al patrulea e platit si asteapta sa-i vina randul. Te duci, discuti si platesti intr-un singur loc (si pachet si asigurari). Pana la sosirea termenului de plecare poti sa iei oricand legatura cu ei). Sunt de multi ani pe piata.

  61. mitzi

    March 17, 2013

    Ochi deschisi?Verificari atente?Pe naiba!!! In august anul trecut trebuia sa merg in Tenerife, un pachet de 2 pers. cu EB-PC, 1108 Euro. Mult?Putin? Vanzatorul era Madam Stoicovici de la Queen Travel-Multigama Import-export SRL. Asigurari? Avea!-La ASTRA! Care nu a platit si m-a trimis ~la plimbare~pt. ca firma asta intrase deja in insolventa in februarie asa k eu cumparasem dupa treaba aia! De prisos k nu mi s-a comunicat de agentie starea in care se afla cand am cumparat. Asa… si acum sa va spun eu ce am verificat la firma asta INAINTE DE A CONTRACTA CU EA: 1. La Registrul Comertului, sa vad dak e inregistrata si starea firmei- era bine-mersi;2. La Ministerul Turismului – daca avea Licenta – Avea bine-mersi(daca verificati link-ul postat mai sus cu agentii problema, nici acum nu apare listata);3- La Banca, atunci cand am platit, si nu avea contul blocat si nici vreo notificare de poprire la acel cont; 4- La Astra- mda, si asigurarea exista-de 50.000 $; 5-alte institutii…, dar nu era inregistrata cu semnalari de vreun fel…Siiii, am platit! Ca sa aflu k administratorul judiciar desemnat NU A NOTIFICAT nici Banca, nici Registrul Comertului si nici o alta institutie timp de vreooo 4 luni, pana cand a iesit rahatul la suprafata, pentru ca, in tot acest timp, Tribunalul Bucuresti nu-i comunicase k l-a desemnat in cauza respectiva. Si m-a sfatuit, prieteneste, ca trebuia sa verific firma pe portalul justitiei si k, inainte de a-mi mai cumpara vreo vacanta, sa verific si acolo k nu cumva firma sa aiba deschis vreun dosar…Ce sa va mai spun? Traim in Romania….Faceti-va cruce de fiecare data cand SOSITI din vreo excursie, pt. k agentia sau linia aeriana v-a dus si v-a adus inapoi si de la data platii pana la data intoarcerii nu a intrat naibii in insolventa…Aaa, uitasem… tot onor Tribunalul Bucuresti, solicitand ulterior sa fiu introdusa in acel proces, dupa ce mi-a mai cerut 120 lei taxa de timbru, a zis ca nu-i vinovat nici administratoru` judiciar k nu si-a respectat nici el vreo indatorire pana in iunie din cate i se dispusese de instanta in februarie- chestii care trebuia sa le faca cu termene precisa…Asa k, alegeti voi!

  62. Tabeja

    May 9, 2013

    Buna ziua,
    am patit-o si noi cu agentia de turism Romtravel. Am achizitionat un voucher de pe reduceri.azi pentru o plecare la Venetia. Totul bine si frumos pana au inceput tiganiile: transmitere rezervari dupa o luna de la plata (noroc c-am avut o luna),amanari, lipsa de raspunsuri si motive stupide de ce nu le-au trimis si totusi nu le-au trimis pana nu le-am scris ca sun la OPC. S-a anulat zborul pe care l-am rezervat, dar n-au fost in stare sa ne anunte. Apoi numai minciuni si intr-un final, cu o zi inainte de plecare am sunat la hotel si de fapt nu aveam cazare- am avut in alt hotel- cu acelasi nume- La Meridiana, cand am ajuns acolo era anulata rezervarea, am platit o noapte din buzunarul propriu si in ziua urmatoare s-a clarificat cat decat, insa banii nu i-am vazut nici in ziua de azi- bani platiti in plus, nervi si agitatie si mutat de pe continent- langa Mestre, pe insula Lido- lucru care ne-a scurtat vacanta si asa scurta. Cu plata acelei nopti in plus pentru incurcatura creata de ei (de fapt lipsa 1 nopti de cazare) ne tot amana, iar cand i-am spus ca sunam la OPC a zis ca atunci nici nu ne mai da banii. Asta a fost ieri, iar vancata a fost in perioada de 16-18 aprilie a.c. Detalii mai sunt multe, dar nu mai intru in ele, ideea e ca am inceput demersurile la OPC si nu ne oprim aici. Este o firma fantoma, care da numai tepe, neserioasa, d-na Biclea nu stie nici sa scrie, la fel si fetele ei, este incoerenta in vorbire- o fi avand si ceva probleme la mansarda- si plina de minciuni ordinare si tepe. Ma mira faptul ca inca functioneaza in “sediul” lor cu site inexistent si adresa de gmail 🙂 ) la adresa Precupetii Vechi 52. Ideea e ca trebuie sesizate autoritatile si site-ul, pentru ca aceasta “ghena” de agentie, sa nu mai aiba cui sa-i traga tepe.

  63. cristi

    May 13, 2013

    Sunt foarte multe agentii cu adrese de gmail.
    Treaba estea ca piata agentiilor de turism este complet nereglementata….
    Functioneaza dupa niste legi din anii 90.
    Repet, este domeniul in care se pot trage tepe cel mai usor.

  64. george2210

    September 30, 2013

    Cu acest limbaj intepat, transant, vulgar, vad ca ai reusit sa prostesti multa lume. Mie nu-mi place. Nu detii tu dreptatea absoluta. Si exista oferte foarte bune si in turism, iar cei care nu au bani de aruncat ca tine o sa profite de ele. Data viitoare incerca sa nu vezi doar in alb si negru.

  65. cristi

    September 30, 2013

    Amice, nu cred ca ai biruit textul pana la capat. Poate ca faci PR pentru vreo agentie tepara…cine stie…

    Daca nu-ti place, este fix problema ta. Nu te-am obligat eu să citesti.

    La treaba cu “pe cine am prostit”, ai grija ca scrie mâna fara tine… nu te mai arunca așa.

    Comentariul tău intra la categoria “Să nu rămânem necomentați”

  66. claudia

    April 11, 2014

    Acum 2-3 ani mai era o tipa, Jeni Clapa se numea. A avut o agentie in TM care se numea Your Next Holiday. A tapit o multime de fraieri si cred ca nu a patit nimic inca.

    Asa ca feriti-va de ea daca o mai gasiti la alte agentii, ca va ia banii si va face bye-bye din mers.

    pa pa!

  67. Carmen

    July 17, 2014

    Eu sunt cea mai proaspata “tepuita” care a ajuns la TVR (si careia nu i-a curs rimelul) de agentia de turism Help Travel HTDA SRL-D, administrator IONESCU ADINA, o escroaca tanara care dupa ce a intrat in insolventa si va da spagi la diferite autoritati si cu siguranta va scapa in afara gratiilor (pentru ca de fapt acolo ii este locul), probabil va aparea cu o noua firma de turism care va da alte tepe (e foarte simplu cu legislatia din Romania – mi-a spus-o chiar avocatul), ca deh doar e tanara si are toata viata in fata! Sunt de asemenea un cetatean care vrea sa lupte impotriva infractorilor (am chemat politia chiar in sediul firmei de turism, dar aceasta nu numai ca nu a facut nimic, m-a somat sa plec ca-mi da amenda ca stau in spatiul privat; am ajuns la OPC si am depus reclamatie, dar nu va actiona ca deja a fost sezizat ANAT-ul; am depus reclamatie la circa de politie 8 la sectiunea fraude, dar un inspector care ne-a adunat pe toti care eram deja acolo si ne plangeam de aceeasi agentie, ne-a spus ca mai sunt si alte dosare impotriva altor agentii de turism: am ajuns la TVR care a zis ca face reportajul si astfel am ajuns pe post; am vorbit cu avocat si mi-a zis ca in caz de insolventa cazul e ca si pierdut, dar probabil voi deschide proces, care nu stiu pe ce perioada se va intinde si ce costuri va implica…). Daca tot sunt unii cetateni care ne spun noua fraierilor sa nu renuntam la lupta, poate sunt dornici si mai priceputi decat mine – cel putin la ora actuala – sa-mi spuna unde si cum sa merg mai departe – Parlament, Bruxelles?

  68. cristi

    July 21, 2014

    Carmen, cum ai ajuns la Help Travel? De curiozitate…

  69. cristi

    July 25, 2014

    Sfaturi extraordinare, scrise de un tip cerebral si cu simtul umorului. Felicitari ! Eu personal consider ca (mai ales pt vacante in Romania) cea mai buna si sigura rezervare este cea facuta din timp, direct la hotel, si mai ales la cele private unde poti discuta direct cu proprietarul. Pe cat posibil, trebuiesc exclusi intermediarii, fie ei si membrii ANAT.

  70. pagubitihelptravel

    August 7, 2014

    Suntem foarte multi oameni pagubiti de agentia HELP TRAVEL!
    Am depus plangeri la Politie, OPC, ne-am angajat avocat..
    Speram ca Adina Ionescu si Cezarina Ludu sa plateasca!
    S-a creat si o pagina pe fb:
    https://www.facebook.com/pages/NU-Agentiei-Help-Travel/733260996720557

  71. pagubitihelptravel

    August 7, 2014

    O rugam pe dna Carmen sa ne scrie pe mail la pagubitihelptravel@yahoo.com, sa luam legatura!

  72. cristi

    August 8, 2014

    Foarte buna initiativa!
    Sper sa va plateasca dauna si sa infunde si puscaria o perioada de timp!

  73. pagubitihelptravel

    August 12, 2014

    din pacate, in spatele acestei agentii sunt niste ‘oameni’ foarte bine pregatiti in a da tepe si acum, dupa ce si-au inchis sediul si au sters orice urma de a lor de pe Internet, ia uitati:
    http://www.antitepari.ro/informatii/insolvente-falimente/101554-agentia-tepara-help-travel-s-a-cerut-in-insolventa

  74. Cosmin

    November 16, 2015

    Sincer lasati agentiile de turism ca doar aveti minte mai oameni buni sa cautati direct la sursa… skyscanner.ro (zboruri) + booking.com(cazare) si ai rezolvat problema… dar cum romanul e comod… in fine toate cele bune

  75. Ionut Stoian

    February 5, 2016

    Sambata, 30.01, am facut rezervare prin aplicatia Android Paralela 45. Aceasta rezervare a fost confirmata prin e-mailul primit de la vanzari@paralela45.ro.
    Duminica, 31.01, am dat reply la mailul de confirmare primit de la vanzari si am solicitat sa mi se calculeze si alte servicii suplimentare.
    Pe 01.02, am sunat la Call Center pentru urgentarea calculelor pentru serviciile suplimentare solicitate ulterior si mi s-a comunicat ca nu exista in sistem confirmarea rezervarii mele iar oferta agentiei este la un pret mult mai mare decat cel confirmat pe e-mail. Am solicitat sa se verifice in sistem oferta facuta prin aplicatia din Android deoarece si la ora actuala pretul este la fel ca cel confirmat pe mail cu o zi inainte.
    Conform contractului cadru, publicat si pe site-ul Paralela 45: “Este responsabilitatea agenției de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat.” Ori, e-mailul cu subiectul “Confirmare rezervare efectuata din aplicatia Paralela45”primit pe 30.01 de la vanzari@paralela45.ro reprezinta intocmai confirmarea agentiei.
    In seara zilei de 01.02.2016, am intrat din nou in aplicatie si am costatat ca apareau aceleasi preturi, motiv pentru care am refacut inca 2 rezervari, pentru care am si primit din nou confirmari pe e-mail de la vanzari@paralela45.ro iar de aceasta data am facut si captura de ecran cu preturile afisate.
    Incepand de marti 02.02.2016, nu se mai pot face rezervari prin aplicatia android Paralela 45. Miercuri, 03.02.2015, am primit raspuns de la Paralela 45 in care mi se comunica ca cererea mea a fost procesata eronat si ca din punctul lor de vedere problema este rezolvata.
    Daca intr-adevar a existat vreo eroare in aplicatie, aceasta este responsabilitatea agentiei si ar trebui sa si-o asume.

    • Ionut Stoian

      February 6, 2016

      Versiunea agentiei ca cererea mea a fost procesata eronat este o poveste. Eu am intrat in aplicatia android Paralela 45, am selectat hotelul, numarul de zile sejur si data plecarii si s-au generat tarifele care se pot vedea in captura de ecran transmisa. Am apasat butonul Rezerva, am completat datele personale si am finalizat comanda, selectand ca plata sa se faca prin transfer bancar ulterior. La cateva minute, am primit un e-mail de la vanzari @ paralela45.ro cu subiectul: “Confirmare rezervare efectuata din aplicatia Paralela45” in care se confirma pretul si numarul de zile (Double Room (All Inclusive) 14 nopti, 2 adulti, un copil,). Faptul ca in confirmare apare atat la checkin cat si la checkout aceeasi data este problema agentiei, deoarece eu NU am completat data checkout in comanda.
      Doamna Corina Enache, cu care am tot discutat telefonic a recunoscut greseala si ca mi s-a oferit pretul pentru 7 nopti iar echipa de la IT va investiga problema. In acest sens exista inregistrarile apelurilor mele. In schimb domnul presedinte Burcea, a evitat sa discute cu mine, desi am incercat sa-l contactez mai multe zile la rand.
      Dovada ca au avut o problema pe care refuza sa si-o asume este faptul ca incepand de marti 02.02.2016 (a doua zi dupa ce am facut reclamatia), nu se mai pot face rezervari prin aplicatia android Paralela 45.
      Mentionez ca deja am facut reclamatie la ANPC.

  76. Cristi

    February 8, 2016

    Nu stiu ce sa zic. Paralela 45 poate fi banuita de orice, numai de lipsa de seriozitate nu. Or fi avut vreo eroare pe aplicatia lor de android. Se mai intampla. Cat de mare era diferenta de tarif? Daca era foarte mare ar fi trebuit sa iti dai seama ca e ceva in neregula.
    Apoi confirmarea rezervarii nu presupune o neaparata obligatie contractuala. Este ca si la biletele de avion. Una e rezervarea, alta e emiterea.
    In sfarsit, asta nu e o teapa. nu a fugit nimeni cu nimic. Este o eroare de soft.
    P.S. Corina Enache e chiar fata de treaba . 🙂

  77. Mircea

    June 22, 2016

    “Prietene” , iti dau perfecta dreptate ca unii mai sunt si tepari, nu de alta dar traim totusi in Romania lucrului bine facut de un timp, dar romanul asta cauta : MOCANGEALA ! Si acele asa zise agentii tepare au ca tipar de preturi agentii care si-au facut un ” renume ” , prin astfel de preturi si aici ma refer in special la Christian Tour , care practica niste preturi de iti sta mintea in loc ( un exemplu a fost acum de curand cand au avut un circuit de 6 zile in nordul Italiei, care a cuprins Padova-Venetia-Verona-Milano asta ca optionala dar la niste preturi de tot rasul, transport cu autocarul, cazare cu mic dejun si ghid insotitor, totul la 140de euro ) . Deci despre ce vorbesti tu in artcolul tau ? Despre preturi de toata jena sa nu spun altfel ? Pai mai autorule, daca o astfel de agentie ( care dupa parerea mea este de tot rahatul prin asa zisele lor circuite ), percepe niste preturi de toata jena, turistul roman care si asa este unul dintre cel mai carcotas si nemultumit client orice i-ai oferii ( inclusiv mocangeli de genul pe care tocmai ti l-am expus ), nu va fi niciodata ” satisfacut ” ! Asa ca tu ce incerci sa faci ? “Educatie ” turistica ? Hai, sa fim seriosi, ar trebui intai sa il mai culturalizezi pe turistul roman si sa ii explici sa inteleaga si neuronul lui ala lipsa ( la unii ) , ca un circuit nu are cum sa coste 140 de euro si sa aiba si pretentii la pretul asta, decat de o lumanare aprinsa sau o bucatica de hartie pe care sa scrie donatie !

    • Cristi

      June 23, 2016

      No, ma, “prietene”, ce sa zic si eu acum… sa zic ceva? Hai sa zic.
      Talcul articolului este urmatorul: Aia care isi iau tepe, chiar si le merita.
      Te inteleg perfect si sunt total in asentimentul tau. Am mai scris si alte articole pe tema asta. Dar de undeva trebuie sa incepem. Unii ii culturalizeaza, altii le fac educatie turistica…toti trebuie sa contribuim la apasarea butonului ce aprinde lumina. 😉
      Fii optimist!

Comments are closed.