Vinland pe Facebook
Scormonitor
Ce va pregatesc
< 2020 >
November
  • No Events
Turism - În tranșee

Turiști înțepați: Scamatoria polițelor de asigurare împotriva insolvabilității

By on September 5, 2012

 

Înainte de toate:

Vă scriam în articolul “Turiști înțepați. Pentru că merită!” despre  agenții țepare și despre faptul că proprietarii agențiilor țepare nu au nici o greață să își deschidă altele.

Iată cazul zilei:

Ciprian Tudosă, apropritarul agenției Giramondo  din Iași care a tras țepe de 800.000 lei și-a deschis agenție de turism nouă – “Smilo Destination”

Ca mizeria să fie și mai mare: Smilo Destinațion este clonarea numelui unei  agenții de turism spaniole care administrează hoteluri în Malaga.

Mai multe detalii citiți aici: http://www.financiarul.ro/2012/09/06/il-cautati-pe-teparul-ciprian-tudosa-de-la-giramondo-si-a-deschis-o-agentie-noua/

 

____________________________________________

 

 

 

Da, e o curată vrăjitorie treaba cu asigurările astea împotriva falimentului și însolvabiliății.

Dacă ar fi existat soțietățile de asigurări pe vremea lui  Tommy de Torquemada..rugul le-ar fi mâncat..

Dar!

Până atunci sunt printre noi se se fac că ne ajută.

 

 

După cum v-am  mai scris, este foarte important să deschideți ochii la mai multe aspecte legate de cumpărarea unei vacanțe.

Polița de asigurare a agenției de turism împotriva falimentului și insolvabilității este unul dintre aceste aspecte.

Partea proastă e că polițele astea sunt asa mai la mișto…nu din vina agențiilor ci, evident, din vina unui grup de domni și doamne bine intențonați.

 

Ce face polița asta:

Practic ea  garantează faptul că turistul, deși cu buza umflată, își va primi banii înapoi dacă agenția de turism intră în ceva nepotrivit și urât mirositor.

Asta teoretic, absolut teoretic…practic nu prea se întâmplă și turiștii își iau țeapa până la capăt.

 

Prin patria noastra sunt vreo cinci soțietăți de asigurări care emană și tipul ăsta de polițe: Gerroma, Astra, City Insurance, Unica, Omniasig…și hai și Generali dar mai pe la Bamboo..

Ei bine, porcăreala cu polițele începe chiar din primul moment. Chiar din prima fraza a agentului deducem o aberație: “Aveți nevoie de bilanțul contabil”.

Pentru că habar nu aveați, nici voi ca turiști, nici voi ca agenții, nu se asigură agenția, ci firma din spatele ei. Nu se asigură Gogu Travel ci S.C. Gogu Impex Com Prod iar Impex S.R.L.

Una din hârtiile cerute musai de asigurator este bilanțul contabil. Dar sunt multe firme care au multiple obiecte de activitate, mai au un serivce auto, o șaormărie, un video-chat, o atenție, o măslină…toate astea contribuind la bilanț.  Deci? Pe ce baze asiguram noi?? A cui blană al lu’ cui ursu’?

Bun,

După ce te duci cu actele la soțietățili de mai sus, se intruneste acolo o comisie, o subcomisie, un comitet și alte  câteva organizatii ca să studieze dosarul agentiei de turism.  De ce?

Pentru ca:

Totul sa mearga bine, teapa sa iasa fain”,

”Sa nu se neglijeze problema de design”,

”Teapa sa fie supla, sa satisfaca clientul”,

”Sa se potriveasca perfect cu clima si ambientul”

Adică pentru a emite sau nu o poliță apă de ploaie.

Conform unei legi  de pe vremea lui Agathon..adică de dinaintea erei noastre, suma asigurată a fost plafonată la 50.000 de dolari pentru agenții touroperatoare și de 10.000 de dolari la agenții detailiste.

Ce înseamnă 50.000 de dolari? Nimic pentru agenții precum Universal Turism sau Premium Holidays care au fost actorii principali într-un scandal cu țepe de mai multe sute de mii de euro. Pentru o agenție mică, totuși, poate însemna ceva, poate scăpa față curată…poate ieși din necaz tăvălită dar cinstită.

Așadar…

Iată mecanismele  prin care puteți să vă recuperați banii pe baza poliței agenției.

– Vă luați avocat;

– Solicitați intrarea în insolvență a firmei;

– Solicitați executarea poliței;

– Vă luați banii.

Simplu, nu-i așa?

Simplu pe dracu’. Ce v-am  scris mai sus?… asta e teorie.

 

În practică lucrurile stau așa:

– O agenție mare sau linie aeriană ( Malev de exemplu) țepuiește o agentie mică. Voi ați rămas și fără bani și fără vacanță.

– Urmează lanțul: Agenția mică trebuie să ceară insolvența celei mari. Se face. Dar cea mare are niște datorii atât de groase încât polița de 50.000 de coco e la categoria “și altele”.  Urmează evaluare, masă credală…toată nebunia. Aici culmea tupeului e următoarea: Agenții mari cer agențiilor mai mici să intre în insolvență voluntar ca să își acopere ei pagubele ..adică să plătească ăștia mici oalele sparte…. Bun.

– Se ajunge totuși la executarea poliței. Voi credeți că soțietățile de asigurări sunt așa dornice să dea 50.000 de eur? Vă înșelați…Comisiile mai sus amintite se întrunesc, se stabilesc teremne..și uneori constată (adică fac orice ca să denunțe polița) că nu au motive să execute asigurarea: țeapăăă… 😀

– Câțiva turiști sunt totuși norocoși și își recuperează ceva bănet, dar grosul a luat țeapa cam definitiv. Oricum nu vă așteptați pe loc. Termenul legal este de…90 de zile. Situația asta este deja fermecătoare pentru că deducem că firma și-a plătit datoriile la stat, și-a plătit datoriile către creditorii principali și i-a ajuns bani și pentru ăștia mici.

– Agențiile mari au tras țepe, se închid, patronii relaxați își duc amantele la Monte Carlo și se dau cu Porsche Cayene prin orașele patriei… agențiile mici care sunt de gașcă fac pe dracu’n patru si rambursează ele ceva bani turiștilor, altele întră în insolvență, altele dau țeapa pur și simplu mai departe. Adică vouă.

 

Concluzie:

In agenție ochii mari la asigurare:

Dacă vedeți 50.000 USD asigurați …e de bine.

Dacă vedeți 10.000 USD asigurați …mai vobiți cu apropritarii…mai împrieteniți-vă un pic.

Dacă vedeți franșiză  zero e de bine…înseamnă că toată suma e asigurată.

Dacă vedeți franșiză de 50% sau 80% înseamnă că cineva face mișto de voi…mai gândiți-vă dacă duceți mâna la buzunar.

 

Existența acestei polițe nu garantează că agenția este serioasă, dar totuși este un semn pozitiv foarte important. Adică face diferența dinte legal și ilegal. Este la fel de importantă ca și licența de turism.

 

In ceea ce priveste firmele de asigurare doar o situație vreau să prezint:

GERROMA

Cum veți vedea mai jos, această societate încheie polițe de asigurare cu franșiză de 80%…m-am spart de râs cand am văzut, dar imediat după aia am înțeles că e chestiune destul de gravă.

Bine, bine va zice Gerroma, dar noi am ofertat doar. Se pot duce la oricare din celelalte firme.

E, cu acest posibil răspuns aș fi total de acord. Cei care fac polițe de asigurare cu franșiza de 80% sunt fie neatenți, fie neinformați…fie pur și simplu proști.  Cel mai grav este faptul că ei au o asigurare absolut la mișto. Acoperă 8000 de euro asa grosier.

Ca sa vă faceti o idee cam ce înseamnă ăștia 8000 de euro, iată câteva exemple:

–  două familii de revelion la schi in Austria;

– un cuplu în Republica Dominicană 14 zile;

– un grup de 6 familii la schi în Bulgaria;

–  două-trei persoane într-o croazieră in Caraibe;

Dacă vorbim de  20% din 10.000 de dolari ..mă cam umflă râsul…

 

Adică și tu Gerroma și tu agenție de turism, nu vi se pare că vă jucați cu soarta și banii unor oameni?

Probabil că nu…iar dacă da, sigur e distractiv. 😀

 

Bonus, din seria “ne-am interesat pentru dumneavoastră”:

 

Societate de Asigurari Valoare prima pentru valoare asigurata de 50.000 USD Franciza
City Insurance 600,00 $ NU
Astra 750,00 $ NU
Gerroma 500,00 $ DA – pana la 80%
Omniasig 450,00 $ NU

 

 

Salutări din Wild Romania!

 

TAGS
RELATED POSTS

LEAVE A COMMENT

*